25.12.2014, 13:35
W dzienniku Białostockim Tomasz Sobierajski, doktor nauk humanistycznych w zakresie socjologii, ceniony badacz społeczny min. napisał;
" Wyniki badania „Za co Polacy kochają święta?” zdają się przeczyć forsowanej od lat tezie, że mamy do czynienia z zakrojoną na szeroką skalę komercjalizacją świąt. Dla Polaków – bardziej od prezentów jako aspektu materialnego – liczy się poczucie wspólnotowości, wyjątkowy w skali roku czas spędzony razem z bliskimi oraz dzielenie się radością i tym, co dobre. Badani w wieku 18-34 deklarowali, że ważne są dla nich prezenty, ale znacznie bardziej w aspekcie możliwości obdarowywania innych; podobną miarą oceniono świąteczne jedzenie – jako pretekst do spędzenia czasu z bliskimi."
A Wy za co ?
" Wyniki badania „Za co Polacy kochają święta?” zdają się przeczyć forsowanej od lat tezie, że mamy do czynienia z zakrojoną na szeroką skalę komercjalizacją świąt. Dla Polaków – bardziej od prezentów jako aspektu materialnego – liczy się poczucie wspólnotowości, wyjątkowy w skali roku czas spędzony razem z bliskimi oraz dzielenie się radością i tym, co dobre. Badani w wieku 18-34 deklarowali, że ważne są dla nich prezenty, ale znacznie bardziej w aspekcie możliwości obdarowywania innych; podobną miarą oceniono świąteczne jedzenie – jako pretekst do spędzenia czasu z bliskimi."
A Wy za co ?