23.11.2021, 16:09
Wiele kart Waite-Smith ma nagość, podobnie jak niektóre obrazy Waite-Trinick.
Nagość w sztuce i symbolice może oznaczać wiele różnych rzeczy w zależności od kontekstu. Z reguły użycie nagości przez Waite'a sugeruje brak czegokolwiek, co mogłoby stworzyć barierę między duszą Prawdą. Na przykład nagiej kobiecej postaci Gwiazdy stwierdza:
„Większości przygotowanych umysłów postać ta pojawi się jako rodzaj objawionej Prawdy. . ”. Inną ważną zasadą jest idea ogołocenia umysłu ze wszystkich obrazów i myśli — nagość umysłu. Dobrym tego przykładem jest dziecko w słońcu, które Waite opisuje jako „umysł w jego odnowie”.
Waite mógł być pod wpływem czterech aspektów nagości, które zostały uznane przez Kościół łaciński:
„Kościół w średniowieczu widział cztery różne aspekty nagości: Nuditas naturalis był przykładem Adama i Ewy przed Upadkiem; lub nagość męczenników takich jak Sebastian; lub zmartwychwstały na Sądzie Ostatecznym. Nuditas temporalis była nagością w przenośnym sensie braku dóbr doczesnych, czy to w wyniku ubóstwa, jak u Hioba; lub z rozmyślnego działania, takiego jak Franciszek z Asyżu; lub skruszoną Marię Magdalenę. Nuditas virtualis była cechą bezgrzeszności utrzymywaną w codziennym życiu, podobną do nagości Prawdy. Nuditas crimeis , starożytny grzech potępiony przez proroków, ucieleśniony był w przedstawieniach pogańskich bogów i bogiń, występków i szatana”. —
Słownik tematów i symboli w sztuce , James Hall, Harper & Row, 1974, s. 226.
Nagość w sztuce i symbolice może oznaczać wiele różnych rzeczy w zależności od kontekstu. Z reguły użycie nagości przez Waite'a sugeruje brak czegokolwiek, co mogłoby stworzyć barierę między duszą Prawdą. Na przykład nagiej kobiecej postaci Gwiazdy stwierdza:
„Większości przygotowanych umysłów postać ta pojawi się jako rodzaj objawionej Prawdy. . ”. Inną ważną zasadą jest idea ogołocenia umysłu ze wszystkich obrazów i myśli — nagość umysłu. Dobrym tego przykładem jest dziecko w słońcu, które Waite opisuje jako „umysł w jego odnowie”.
Waite mógł być pod wpływem czterech aspektów nagości, które zostały uznane przez Kościół łaciński:
„Kościół w średniowieczu widział cztery różne aspekty nagości: Nuditas naturalis był przykładem Adama i Ewy przed Upadkiem; lub nagość męczenników takich jak Sebastian; lub zmartwychwstały na Sądzie Ostatecznym. Nuditas temporalis była nagością w przenośnym sensie braku dóbr doczesnych, czy to w wyniku ubóstwa, jak u Hioba; lub z rozmyślnego działania, takiego jak Franciszek z Asyżu; lub skruszoną Marię Magdalenę. Nuditas virtualis była cechą bezgrzeszności utrzymywaną w codziennym życiu, podobną do nagości Prawdy. Nuditas crimeis , starożytny grzech potępiony przez proroków, ucieleśniony był w przedstawieniach pogańskich bogów i bogiń, występków i szatana”. —
Słownik tematów i symboli w sztuce , James Hall, Harper & Row, 1974, s. 226.
,,Lepiej bez celu iść naprzód niż bez celu stać w miejscu, a z pewnością o niebo lepiej, niż bez celu się cofać”
– Andrzej Sapkowski
CO ZASIEJESZ TO ZBIERZESZ
– Andrzej Sapkowski
CO ZASIEJESZ TO ZBIERZESZ