Forumezo.pl - Forum ezoteryczne i magiczne
Prebiotyki i probiotyki - Wersja do druku

+- Forumezo.pl - Forum ezoteryczne i magiczne (https://www.forumezo.pl)
+-- Dział: Różne Odłamy Medycyny Niekonwencjonalnej (https://www.forumezo.pl/Forum-R%C3%B3%C5%BCne-Od%C5%82amy-Medycyny-Niekonwencjonalnej)
+--- Dział: Różne Odłamy Medycyny Niekonwencjonalnej (https://www.forumezo.pl/Forum-R%C3%B3%C5%BCne-Od%C5%82amy-Medycyny-Niekonwencjonalnej--65)
+---- Dział: Ogólnie o medycynie naturalnej (https://www.forumezo.pl/Forum-Og%C3%B3lnie-o-medycynie-naturalnej)
+---- Wątek: Prebiotyki i probiotyki (/Temat-Prebiotyki-i-probiotyki)



Prebiotyki i probiotyki - Nut - 04.07.2021

PREBIOTYKI. NIE ZAPOMINAJ O NICH W DIECIE!

Prebiotyki to nietrawienne składniki żywności, znajdujące się w produktach takich jak czosnek, por, szparagi, cebula czy korzeń cykorii i wspomagają rozwój pożytecznych bakterii, które bytują w jelitach. Pełnią ważną rolę w walce z wieloma chorobami. Fragmenty książki "Prebiotyki i probiotyki. Dieta zdrowych jelit" Maitreyi Raman, Angela Sirounis, Jennifer Shrubsole.

Prebiotyki to nieprzyswajalne węglowodany, które korzystnie oddziałują na kompozycję flory bakteryjnej w jelitach. Probiotyki, znajdujące się głównie w żywności fermentowanej, to żywe bakterie, które w odpowiedni sposób oddziałują na środowisko jelita, tworząc kolonie pożytecznych bakterii. 

Właściwości prebiotyków

Prebiotyki zawarte są głównie w produktach takich jak czosnek, por, szparagi, cebula czy korzeń cykorii i wspomagają rozwój pożytecznych bakterii, które bytują w jelitach. Choć oba rodzaje błonnika, rozpuszczalny i nierozpuszczalny, mają wiele dobrych właściwości, każdy z nich ma inny wpływ na jelita. Prebiotyki mają następujące właściwości:

1. Są odporne na kwas żołądkowy. Wiele substancji nie jest w stanie przetrwać w silnie kwasowym środowisku żołądka. Substancje, które przechodzą przez żołądek do jelita w stanie prawie nienaruszonym, muszą więc się cechować wysoką odpornością. Aby dana substancja została zaklasyfikowana jako prebiotyk, nie może zostać przyswojona w górnym odcinku przewodu pokarmowego i musi trafić do jelita grubego w niezmienionej postaci.

2. Ulegają fermentacji przez bakterie jelitowe. Błonnik nie jest trawiony w jelicie cienkim, a więc trafia do jelita grubego w postaci nienaruszonej. Produktami końcowymi fermentacji błonnika są kwasy tłuszczowe, witaminy, minerały i energia.

3. Selektywnie wspierają wzrost i aktywność pożytecznych bakterii. Prebiotyki wspierają niektóre pożyteczne bakterie, takie jak Lactobacillus, Bifidobacterium i Faecalibacterium.

Prebiotyki w leczeniu chorób Skoro prebiotyki wspomagają produkcję pożytecznych bakterii, warto się przyjrzeć ich roli w walce z chorobą.

Zespół jelita drażliwego to bardzo powszechna dolegliwość, dotykająca ponad 20 proc. populacji. Jest jednym z pięciu najczęstszych powodów szukania pomocy medycznej. Objawia się dyskomfortem trawiennym oraz bólami brzucha, związanymi ze zmianą funkcjonowania jelit. Zespół jelita drażliwego jest schorzeniem przewlekłym, które może znacznie obniżyć komfort życia. Jedna z grup badawczych wykazała, że u pacjentów z zespołem jelita drażliwego błonnik prebiotyczny w postaci galaktooligosacharydów zwiększa liczebność Bifidobacterium, przez co poprawia się konsystencja stolca, wzdęcia i gazy są złagodzone oraz polepsza się ogólne samopoczucie.

Badania wykazały, że spożycie błonnika prebiotycznego spowodowało lekki spadek wagi u osób otyłych i z nadwagą, które przyjmowały suplementy przez trzy miesiące. Spadek ten nie był spowodowany dodatkowymi działaniami podjętymi w kierunku schudnięcia, takimi jak dieta czy ćwiczenia. Ponadto ograniczona została produkcja hormonów odpowiedzialnych za wzmożenie apetytu, a więc prowadzących do przyjmowania większych ilości pożywienia. Po analizie dzienników żywieniowych osób biorących udział w badaniu okazało się, że badani przyjmujący suplementy ograniczyli jedzenie, choć nie podjęli żadnych starań w tym kierunku. U badanych zaobserwowano również lekką poprawę w kontroli prawidłowego poziomu cukru we krwi, co wskazuje na przeciwcukrzycowe działanie prebiotyków.



źródło; interia kobieta i zdrowie


RE: Prebiotyki i probiotyki - Izka - 04.07.2021

Czy nie  lepiej spożywać  naturalne  priobotyki  w postaci kiszonek.


RE: Prebiotyki i probiotyki - Elzbieta - 05.07.2021

Można i trzeba jeść jak najczęściej i nie tylko kapustę kiszoną, ale pozostałe kiszonki, jak np. ogórki, buraki , nawet czosnek. Kisić można wiele warzyw. Problemem jest ich pochodzenie. Znajomy rolnik sam przestrzegał mnie przed brokułami, kapustą pekińską a nawet słodką, ogórkami, gdyż dzisiaj rolnicy muszą stosować opryski. W przeciwnym wypadku nic by nie urosło. To jedno. Dwa - są ludzie, którzy nie odróżniają kapusty kiszonej od kwaszonej . Kiedy usłyszałam w sklepie pytanie -   na czym polega różnica...... byłam w szoku. Trzy - ekspedientki po prostu kłamią ... kiszona czy kwaszona nie ma dla niektórych różnicy. Często nie znają pochodzenia - producenta. 

Natomiast kiedy pojawią się już problemy żołądkowe, dróg rodnych -np.  grzybica  po antybiotykach oraz wiele innych problemów, wtedy należy zastosować priobiotyki z apteki aby wybrać odpowiednie dla danej choroby. I tu już niestety konieczna jest wizyta u lekarza.


RE: Prebiotyki i probiotyki - Moore - 30.10.2021