Forumezo.pl - Forum ezoteryczne i magiczne
Bogini Kali – wcielenie chaosu i wojny - Wersja do druku

+- Forumezo.pl - Forum ezoteryczne i magiczne (https://www.forumezo.pl)
+-- Dział: MAGIA CZAROSTWO (https://www.forumezo.pl/forumdisplay.php?fid=47)
+--- Dział: Demonologia (https://www.forumezo.pl/forumdisplay.php?fid=197)
+---- Dział: Istoty - bogowie, anioły, demony (https://www.forumezo.pl/forumdisplay.php?fid=199)
+---- Wątek: Bogini Kali – wcielenie chaosu i wojny (/showthread.php?tid=14229)



Bogini Kali – wcielenie chaosu i wojny - Pipii - 11.11.2020




RE: Bogini Kali – wcielenie chaosu i wojny - Langusta - 04.01.2023

Bogini Kali: znaczenie i pochodzenie.

[Obrazek: Origenes-diosa-kali-1024x683.jpg.webp]

Kali, to jest uważany za jedno z głównych bóstw w wierzeniach hinduskich. Ta postać jest reprezentacją śmierci i zniszczenia, co doprowadziło go do reprezentowania jednej z najbardziej brutalnych postaci tej religii.

Słowo Kali to żeńskie słowo kalam, co oznacza ciemny, czarny. Imiona Kali i Kala mają wspólne znaczenie czasu, czasu jako tego, co ożywia lub kończy.. Nie jest to bez związku z ciemnością i ruchem ku śmierci.

Imię Kali pojawia się w hinduskich pismach świętych Mundaka Upaniszad, choć nie jako bogini, ale w formie siedmioramiennego czarnego języka Agni, hinduskiego boga ognia.

Mówi się, że pochodzenie tej bogini ma miejsce w brwiach bogini Durgi. Dzieje się tak, gdy dwa demony, Chanda i Munda, atakują boginię Durgę, a ona odpowiada, że jej gniew staje się ciemny i sprawia, że Kali pojawia się na jej czole. Obraz, który pokazuje jest czarny, z zapadniętymi oczami, ubrany w tygrysie skóry i rodzaj naszyjnika z ludzkich głów.

Inną legendą dotyczącą pochodzenia tej bogini jest ta, która mówi o Pavarti i Shiva. Pavarti jest przedstawiana jako przyjazna i dobra bogini. W lingapuranie, hinduskich tekstach religijnych, jest powiedziane, że Shiva poprosił Pavarti, aby zabił demona Darukę. Pavarti połączył się z ciałem Shivy i pojawił się ponownie jako Kali, który ostatecznie pokonał Darukę i całą jego armię.

Jak się miewa bogini Kali?

[Obrazek: Representacion-diosa-Kali.jpg.webp]
Ta bogini, jest reprezentowany w dwóch różnych formach; jedna z nich, najpopularniejsza, ma cztery ramiona, a druga dziesięć. W obu formach są one związane z kolorem czarnym, ale należy zauważyć, że w sztuce hinduskiej jest on reprezentowany przez kolor niebieski



Oczy tej bogini opisane są jako przekrwione, jaskrawoczerwone i pełne wściekłości.. Rozczochrane włosy, czasem z małymi kłami wystającymi z ust i z wystawionym językiem.
To normalne, że przedstawia ją nagą lub używając tylko spódnicy z ludzkich ramion i rodzaju naszyjnika wykonanego z ludzkich głów.. Ponadto zwykle towarzyszą jej węże i szakal, gdy jest na Śiwie. Zwykle umieszcza się go na prawej stopie jako metodę symbolizującą ścieżkę prawej ręki lub zwaną także dakszina marga.

Pomimo mrocznej i złowrogiej formy i bycia uważanym za boginię zniszczenia, jest wielu, którzy uważają, że jest jedną z najmilszych bogiń w panteonie, podziwiana jako matka wszechświata i wielki obrońca. 

Klasyczny wizerunek Kali.
Najpopularniejsza reprezentacja tej bogini, Jest to figura z czterema ramionami, w której każde z nich trzyma inny przedmiot.; miecz, trójząb, odcięta głowa i miska do zbierania krwi z głowy. Dwie ręce, zwykle te po lewej stronie, trzymają głowę i miskę. Miecz ma znaczenie związane z boską wiedzą, a głowa to ludzkie ego, które należy wyeliminować. Pozostałe dwie ręce na jego ciele, w tym przypadku te po prawej stronie, wiążą się z błogosławieństwem i nieustraszonością. Z dumą nosi girlandę ludzkich głów symbolizującą wiedzę, a dokładniej 50 dźwięków sanskrytu. Ubrana jest tylko, jak wskazaliśmy w poprzedniej sekcji, w spódnicę z ludzkimi ramionami. Jeśli chodzi o język i zęby, są one powiązane z trzema gunnami: Sattvą, Rajasem i Tamasem.. Pasja jest reprezentowana przez Rajas, ignorancję przez Tamas i rozróżniającą jakość przez Sattvę. Językiem bogini Kali byłby radżas, który jest ujarzmiony mocą kłów, które są Sattvą.

Moce bogini Kali
[Obrazek: Poderes-diosa-Kali-1024x683.jpg.webp]

Jej związek z bogami zniszczenia sprawia, że ta bogini jest związana z mocami wojny. Aby lepiej zrozumieć, kim jest Kali, musisz wiedzieć, jakie były jej główne umiejętności w panteonie hinduskim. To bóstwo reprezentuje cykl życia, a także śmierć i zniszczenie. Ta bogini wierzy, że zniszczenie jest reprezentacją miłości, to znaczy, że bez zniszczenia nie ma odrodzenia, więc uczucie nie może się wynurzyć. Ona także pożera czas, swoimi trojgiem oczu widzi trzy różne czasy, ponieważ wszyscy znamy teraźniejszość, przeszłość i przyszłość. Dzięki tym trzem punktom widzenia może znajdować się w różnych czasach w tym samym momencie, będąc w stanie interweniować bez niczego. Odpowiada za znalezienie równowagi na świecie, więc musi zakończyć i zniszczyć wszystko, co powoduje nierównowagę. Nie powinno być ani za dużo, ani za mało, wszystko musi być zrównoważone i to ona, bogini Kali, ma tę misję. Kali, to jest reprezentowana jako kobiecość, kobieca siła. Może być we wszystkich przestrzeniach i czasach, jest nieskończony, dlatego mówi się, że jest przedstawiany nago, ponieważ nic nie może ukryć ani zakryć nieskończonego ciała.

Jak czci się Boginię Kali?

[Obrazek: veneracion-diosa-kali-1024x683.jpg.webp]

Jedną z głównych praktyk czczenia bogini Kali jest yepa, czyli powtarzanie imion czczonego boga. Celem tego jest koncentracja i inwokacja bóstwa oraz połączenie z tym bogiem po śmierci.

Tantra 
Zaangażowanie Shivy w tantrę i mroczny wygląd bogini Kali, doprowadziły do tego, że stała się ważną postacią w świecie tantrycznym. Dla wyznawców tantrycznych absolutną koniecznością było zmierzenie się z ich przerażeniem, więc podjęli ścieżkę przyjęcia ich błogosławieństw.

Mantra
 Mantry dla tych, którzy nie wiedzą, czym są, są słowami mocy, które są używane do wywołania określonego stanu lub otrzymania prezentów i pomocy czczonego bóstwa. Następnie zostawiamy wam jedną z mantr skierowaną do bogini Kali, którą śpiewa się, aby otrzymać całą jej energię.

om maha kalyai Ca Vidmahe Smasana Wasinyai Ca Dhimahi Tanno Kali Prachodayat
ॐ महा काल्यै छ विद्महे स्मसन वासिन्यै छ धीमहि तन्नो काली प्रचोदयात
Te wersety skierowane są do bogini Kali i mają na myśli „Wielki bóg Kali, jedyny, zamieszkujący oceany życia i miejsca kremacji, które rozpuszczają nasz świat. Skupienie naszej energii na Tobie, aby obdarzyć nas darami i błogosławieństwami.

Kiedy ludzie recytują te wersy, twój umysł przekształca się w boskość i przechodzi ze stanu wulgarnego do subtelnego światła, które reprezentuje czystą świadomość, bogini Kali.

Rytuały
Istnieje wiele rytuałów, w które zaangażowana jest postać bogini Kali, takich jak rytuał, aby uzyskać jasność w naszym umyśle. Jeśli jesteś osobą, która potrzebuje krystalicznie czystej sytuacji, mówi się, że Bogini Kali może pomóc ci wyjaśnić twoje idee i dać ci jaśniejszą percepcję.

Ten rytuał Musi być wykonywany w nocy z przychodzącym księżycem, aby zwiększyć siłę jego mocy. Może być również używany dla bogini, aby pomóc nam położyć kres pewnym rzeczom lub sytuacjom, które stoją nam na drodze i nie pozwalają nam zobaczyć.

Kult na zachodzie
Wielu pisarzy i myślicieli znajduje boginię Kali, postać, która zachęca do refleksji i dociekań. Wiele grup postrzega boginię jako symbol integralności i uzdrowienia, związany z kobiecą mocą. Trudno jest z całą pewnością stwierdzić, jak wielbi się bóstwo w innej kulturze poza twoją. Konotacje i skojarzenia religijne muszą być podobne, poza tym, że pewne symbole lub znaczenia nie mogą być kojarzone z kulturą zachodnią. Jak widzieliśmy, dla Hindusów bogini Kali stała się jedną z najwybitniejszych postaci i jest związana z różnymi bogami, takimi jak Shiva, Sati czy Durga. Dla Hindusów ci, którzy czczą to bóstwo, należą do sekty Shaktimso, ale najczęściej niektórzy praktykujący czczą Kali jako boginię uniwersalnego królestwa Indii. Krótko mówiąc, dla tantrycznego hinduizmu jest bardzo ważną boginią, gdzie uważana jest za uosobienie pokonywania cierpienia, zdolną zmienić wszystko, co złe w coś dobrego.


Pełna ścieżka do artykułu:  POSPROM


RE: Bogini Kali – wcielenie chaosu i wojny - Hera - 05.01.2023

Kali zniszczyła demony, ale była tak odurzona własną mocą, że nie mogła się powstrzymać i zaczęła zabijać bogów. Durga następnie zaapelowała o pomoc do Śiwy, który położył się wśród umierających ciał. Jego piękne oczy i wyprostowany lingam (fallus) uspokoiły Kali, która pozwoliła sobie wślizgnąć się na niego i odkryć swoją zdolność do wcielenia absolutnej miłości. Zaskoczenie penetracją było takie, że jej język wyskoczył z ust i skierował się w dół do serca. Odtąd praktykujący tantrę czcili Kali jako inkarnację mocy i absolutnej miłości.

SYMBOLIKA CIAŁA I ATRYBUTY KALI 
Kali jest czarna lub granatowa. Wszystkie kolory mieszają się ze sobą w ciemności. Kali jednoczy dwoistość; cała manifestacja znika w czerni. „Tak jak wszystkie kolory znikają w czerni, tak znikają w niej wszystkie imiona i wszystkie formy” – mówi tantra mahanirwany. Kali to ostateczna fuzja pozorów w rzeczywistości Jaźni. Ona przekracza wszelkie formy. Jest czczona podczas czarnego księżyca, wokół stosów pogrzebowych i podczas pieśni kremacyjnych. Jest czczona we wtorki o północy. Uwielbia odludne miejsca i rozdroża.

Jednak jej czciciele postrzegają ją jako świetlistą. Ramakryszna zwraca uwagę, że „widzisz Ją jako czarną, ponieważ jesteś od Niej daleko. Zbliż się, a zobaczysz, że jest pozbawiona wszelkich kolorów. Woda jeziora wydaje się czarna z daleka. Zanurz rękę, a zobaczysz, że w ogóle nie ma koloru. Podobnie niebo z daleka wygląda na niebieskie. Ale spójrz na atmosferę w pobliżu, ona nie ma koloru.

„Jestem Wielką Naturą, świadomością, szczęściem, kwintesencją”
 – mówi Kali w Chudamani Tantra. Jest Matką Kosmiczną, ciemną jak burzowe chmury, nagą, z rozczochranymi włosami opadającymi na kolana. Kali tworzy kosmos, żywioły i język poprzez pięćdziesiąt odciętych głów swojego naszyjnika. Czasami jest przedstawiana jako olśniewająca nastolatka, a czasami w jej przerażającym i wychudzonym aspekcie. Półksiężyc świeci na jej czole; kamienie szlachetne rozjaśniają jej ciało. Jej yoni (żeński narząd płciowy; łono, pochodzenie, źródło) jest otwarte na świat. Jej język wystaje z zakrwawionych ust. Na jej ciele są plamy krwi. Każdy aspekt jej pojawienia się w jej różnych formach ma potężne znaczenie, które kształci i oświeca jej wielbicieli.

Nagość: 
Kali jest ubrana w kosmos; ona jest kosmosem. Jej nagość symbolizuje fakt, że jest wolna od iluzji. Ona jest naturą. Ona jest bez imienia i bez formy. W oświeconej świadomości jest ona ostateczną prawdą.

Troje oczu: 
troje oczu Kali reprezentuje słońce, księżyc i ogień, a także trzy czasy – przeszłość, teraźniejszość i przyszłość – które znosi swoją absolutną obecnością. Ona jest niszczycielem czasu.

Jej piersi: 
Na wielu obrazach piersi Kali są ozdobione diagramami, które przedstawiają kosmos połączony z centrum jej serca. Są pokryte krwią, czerwienią, kolorem namiętnego wybuchu Kali. Jej piersi są również symbolem hojnej matki. Czciciele Kali nazywają ją „Ma” – Matka.

W opowieści z mitologii (w innej wersji niż ta opisana powyżej), gdy Durga wzywa Shivę, by pomógł udobruchać Kali, nie używa mocy swojego lingamu. Zamiast tego przemienia się w niemowlę, aby wydobyć instynkt opiekuńczy i macierzyński Kali. Tak postrzegają ją jej wyznawcy: stają się niemowlętami Śiwy, które wysysają życie, śmiałość i nonkonformizm z piersi Bogini.

Jej otwarte yoni: 
Jej yoni kontempluje kosmos. W niektórych wizualizacjach jej łechtaczka staje się okiem kontemplującym nieskończoność, łączącym niebo i ziemię. To z joni wyłania się lingam, co oznacza, że siła Śiwy, architekta świata, wyłania się z absolutnej mocy kobiecości. Moc Shakti jest symbolizowana przez ostatnie „i” jej imienia, które przenosi na imię Shivy, aby dać mu moc. Bez tego „i”Shiva byłby Shva, co w sanskrycie oznacza ciało pozbawione siły. Bez Shakti Shiva byłby bezwładny.

W trzecim rozdziale Yoni Tantry osiem bogiń lub mocy Shakti jest umieszczonych na joni, które jest czczone jako miejsce zamieszkania bogiń. Jej esencja jest wchłaniana przez jogina. Kali i Tara są w czakrze joni. Chinamasta to runo łonowe. Baglamukhi i Matangi to wargi sromowe większe. Mahalakshmi, Shodasi i Bhuvaneshvari są ukryci wewnątrz joni. 

„Włożenie lingamu do joni jest wielką sadhaną [praktyką duchową]. Najważniejszą rzeczą w recytowaniu mantr i sadhanie jest przepływ spermy i przyjemności".

Uważa się, że joni jest esencją kosmosu. 
„Jaki jest interes w kąpieli w Gangesie i odwiedzaniu świętych miejsc? Nic nie równa się oddaniu yoni… Sadhana yoni jest największą sadhaną” W kilku tantrach stwierdza się, że wchłonięcie wysublimowana esencja joni leczy choroby. „Kobiety są boskie, kobiety to życie, kobiety to prawdziwe klejnoty”. Joni Tantra tworzy ścisły związek między sadhaną Kali a adoracją joni. To uwalnia jogina od wszelkich energii pashu – prymitywnego człowieka – i przemienia go w vira, czyli bohatera.

Cztery ramiona Kali: 
ramiona Kali reprezentują cykl tworzenia i niszczenia, kosmiczny rytm, okrężną naturę życia i śmierci w ciągłym ruchu. Kiedy nie trzyma trójzębu, dłoń Kali przyjmuje mudrę, która gasi strach i dodaje odwagi do konfrontacji z rzeczywistością. Krew menstruacyjna: W tradycji Kaula kobieta jest boginią, a krew menstruacyjna jest przejawem jej mocy. 
Krew Kali (niektóre obrazy przedstawiają ją wypływającą z joni) jest uważany za boski nektar. Stosowany jest w rytuałach, czasem mieszany ze spermą i winem. Nie ma tabu dotyczącego kobiecego okresu. Wręcz przeciwnie, jest czczona: kobiety najlepiej podczas swoich okresów, łączą się z joginami, aby przekazywać im swoją moc. 

Kiedy jogin wytryskuje, klęka przed Shakti i wchłania słońce (krew) i księżyc (spermę), aby zintegrować kosmos.

Tasak lub miecz: 
Kali odcina wewnętrzny mentalny dialog. Pozwala ciału połączyć się w całość, nie pozwalając aktywności umysłowej wprowadzić dwoistości do doświadczenia. Miecz otwiera się na ciszę; cisza otwiera się na radość. 

Trójząb:
 Trójząb symbolizuje, że praktykujący jest jednocześnie Boskością, świątynią i czcicielem – wszystkimi trzema zebranymi w jednej gałęzi. Odcięta głowa: Odcięta głowa symbolizuje mentalną ciszę i zakorzenienie w Jaźni. 

Kielich: 
To naczynie odbiera i zatrzymuje przepływ mentalnych skojarzeń, które tworzy dwoistość.

Spódnica odciętych ramion: 
Odcięte ramiona reprezentują połączenie z działaniem, a zatem z karmą, która w swojej bezpośredniości jest uważana za połączoną z kosmosem. Wszelkie działania zależą od całokształtu ruchu kosmicznego. Nie ma długoterminowej z góry determinacji; zamiast tego po prostu natychmiastowe połączenie, w którym wszystko wchodzi w komunikację, popychając każdą istotę do działań, które nie mogą wynikać z wyboru ponieważ wszystko jest uwarunkowane kosmicznym rytmem. Postrzeganie braku wyboru prowadzi do wolności, a jogin praktykuje tę wolność poza wszelkimi ramami i ograniczeniami. Staje się sahajya, istotą spontaniczną i działa z własnej dobrej woli. W sensie absolutnym nie ma dobra ani zła – wszystko równoważy się w nieskończoności. Żadna zasługa ani Żaden błąd, żaden chwalebny czyn. Pozostaje tylko kosmiczna gra, w której jesteśmy tylko wolnymi od cząstek, tańczącymi elektronami.

Odcięte ramiona oznaczają również, że Kali odcina ramiona mężczyznom, którzy działają w świecie bez świadomości, a zwłaszcza kobietom, które nie są świadome swoich ciał.

 Jej rozczochrane włosy: włosy Kali reprezentują bunt przeciwko normom społecznym i wolności. Reprezentuje również włosy jogina, które łączą się z energią kosmiczną. 

Szakale: Podczas gdy Durga dosiada lwa — najwyższego szlachetnego zwierzęcia — Kali jest towarzyszem szakali, których ciemne sylwetki wtapiają się w noc, często oświetlone migotliwym światłem stosów pogrzebowych. To symbolizuje zamiłowanie Kali do zapomnianych lub pogardzanych stworzeń. 
Lubi też wrony. Kali ma takie samo nastawienie społeczne: zaprasza na swoje ceremonie wszystkich wyznawców bez względu na kastę, historię czy kulturę. Ona nie robi takich rozróżnień. Bramin i parias są witani w ten sam sposób przez Matkę. Swoją miłością obdarza wszystkich. Jej przerażający wygląd ma tylko popychać jej wyznawców do zdobycia odwagi potrzebnej do wyjścia poza ograniczenia umysłu, poza ograniczenia piękna i brzydkiego, czystego i nieczystego, wartościowego i niegodnego.

Węże: 
Węże również są przedmiotem strachu i odrzucenia. Kali, podobnie jak Śiwa i wszyscy asceci, żyje w doskonałej harmonii z wężami, niezależnie od tego, czy są jadowite, czy nie. Często kobra królewska chroni Shivę. Na północy Indii widziałem węże bawiące się trójzębem ascety (symbolem Śiwy) wbitym w ziemię i owijającym się wokół jego zębów. Wąż jest także łącznikiem między niebem a ziemią, między pierwszą a ostatnią tattwą (zasadami rzeczywistości). Falujący ruch jego ciała przypomina nam o nieobecności dogmatów, wierzeń, pewników – nieobecności, która obdarza jogina subtelnością, wdziękiem i tak jak moc oderwania się od ograniczeń ciała, wąż zrzuca swoje stare skóra.

Wąż symbolizuje także wieczność. 
W tańcu tandawa ,kręgosłup jest wyobrażany jako wąż. Głowa węża jest reprezentowana przez kość krzyżową, a jego ogon kończy się na potylicy. Wąż jest również reprezentacją Kundalini, która nie jest tylko energią – jest także Boginią zwiniętą w sercu, a nie w czakrze podstawy. Odzwierciedla to podejście Kaszmiru, w którym wszystko koncentruje się w sercu. Nie jest to temat praktyki, ale raczej łaska: 

„Widzi się, że ta najwyższa i najsubtelniejsza energia przekracza wszelkie praktyki. Kiedy ta energia zamyka w sobie bindu [punkt metafizyczny] serca, jest zwinięta jak wąż w głębokim, głębokim śnie. I tam, w sercu, pozostaje we śnie, nie myśląc o niczym. 
O Uma, ta Bogini również zamknęła w swojej piersi księżyc, ogień, słońce, gwiazdy i czternaście światów, ale jest nieprzytomna, jakby odurzyła ją trucizna”.

Pole kremacji: 
To pole jest miejscem, gdzie pięć elementów, ego i zróżnicowanie są niszczone i gdzie wielu powrócił do jednego, do popiołów, do ziemi, do nieba, do przestrzeni. To koniec koncepcji, prawdy i dogmatów. Koniec emocjonalnego ograniczania. Tutaj rozpuszcza się pięć kancuka*. 

Tandava: 
Tandava to taniec tworzenia i rozpadu. Jest to taniec, w którym Shakti pokona Shivę, przywracając moc kobiecości, narzucając jej rytm i zapraszając nas z kolei do tworzenia i niszczenia w nieskończonym cyklu. Kali poprzez tandava wyraża kreatywność chaosu.

Każdy dosłowny i metaforyczny obraz Kali jest zatem obciążony duchowym znaczeniem; Medytacja nad symboliką Bogini ma moc przemieniania jej wyznawców.

 „Kancukas to pięć okryć mayi (przyczyna bez początku, która stwarza iluzję świata): ograniczenie czasu, ograniczenie miejsca, ograniczenie przywiązania, ograniczenie wiedzy, wrażenie ograniczonej kreatywności.


RE: Bogini Kali – wcielenie chaosu i wojny - Brigit - 12.01.2023

Takie sobie interesujące ciekawostki powiązane z Boginią Kali warte odnotowania.


RYTUALNE MORDERSTWA W INDIACH – OFIARAMI PADAJĄ MAŁE DZIECI

Chociaż żyjemy w XXI wieku, składanie ofiar z ludzi wciąż jest bardzo popularne, a szczególnie w kraju takim jak Indie, gdzie winowajczynią jest Bogini Kali.

Hinduskie bóstwo Kali – 
W hinduizmie jest boginią czasu i śmierci, wcieleniem chaosu i wojny, ale symbolizuje także odrodzenie. Przedstawia się okrutnym wizerunkiem demona z wystawionym językiem, niebieską, fioletową lub czarną skórą, sznurem głów wiszącym na jej szyi i kręgiem dłoni owiniętych wokół talii z czego cztery trzymają broń, krew, głowę i stopy męża kolejnej bogini Shivy. Kali jest niewątpliwie jednym z ważniejszych obiektów sakralnych w hinduizmie i według starożytnych zapisów tylko krew żywego człowieka może zadowolić boginię, a jego śmierć można zamienić na tysiąc lat jej radości, co oczywiście doceni.

[Obrazek: 492e1281.jpg]



Rytualne mordy 
Ofiary poświęcone dla Kali to głównie chłopcy w wieku od 3 do 12 lat i młode kobiety, które właśnie przeszły miesiączkę. W masakrycznym rytuale odcina się im uszy, nosy i ręce po czym zawiesza nad naczyniem. Zgodnie z wierzeniami, im dłużej trwa krwawienie i im większy ofiara odczuwa przy tym ból, tym Kali będzie szczęśliwsza. W bardziej ekstremalnych formach ceremonii, wierzący dodatkowo oddzielają mięso od krwi, po czym je gotują i zjadają, wierząc, że w ten sposób lepiej przekażą swoją wolę Kali.

Oczywiście w ciągu setek lat, rządy w Indiach sukcesywnie zmieniały prawo, zakazując ceremonii składania ofiar z żywych ludzi, zastępując je zwierzętami hodowlanymi. Niestety, na odległych obszarach o zacofanym poziomie kulturowym, nikt nie stosuje się do przepisów przez co od 2014 r. do 2017 r. Zgłoszono aż 51 morderstw, które miały charakter rytualny. Jednym z nich był przypadek 6- letniego chłopca, który co najbardziej szokujące nie pochodził ze zubożałej wioski, ale trzeciego co do wielkości, indyjskiego stanu Maharasztra.

Morderstwo Kriszny 
Kiedy w styczniu 2017 r. 6- letni Kriszna Ingole, nie wrócił do domu ze szkoły, jego mama Sarika- gospodyni domowa, przeszukała każdy możliwy zakątek w okolicy, aby go znaleźć. Chłopca odnaleziono dopiero 18 godzin później, porzuconego jak worek ze śmieciami, kilka metrów od domu. Widok był tak masakryczny, że zgromadzeni na miejscu gapie, robili wszystko by oszczędzić go matce. Trzymali ją siłą kiedy wyrywała się w stronę swojego dziecka. 
Ubranie Kriszny było podarte, brakowało jego tornistra, a pod oczami miał dziesiątki śladów po nakłuwaniu igłą. Chłopiec miał poderżnięte gardło, odcięte kończyny, a z tyłu głowy dziurę, którą wykonano prawdopodobnie przy pomocy wiertarki.

[Obrazek: c5aa4fa1.jpg]

Ciocia 
W odległości kilku metrów od chłopca zabezpieczono przedmioty tj. olejek i pastę z drzewa sandałowego, zwierzęce kości oraz kadzidełka. Jeszcze dalej był dół, w którym najprawdopodobniej miał zostać pochowany.

 „Kto mógł dopuścić się takiego barbarzyństwa wobec bezbronnego dziecka i dlaczego”   – Pytał przez łzy ojciec. Odpowiedź na to pytanie dał właśnie wykopany w ziemi dół.
 
„Kopała go jego ciotka i zaczęła na tydzień przed tym okropnym morderstwem. Kiedy zapytałam co robi, odpowiedziała, że chce zbudować świątynie, więc pomogłam jej w pracy. Nie miałam pojęcia, że szykuje grób dla własnego syna”. – Opowiadała matka.

Ofiara z chłopca 40- letnią Draupadki od jakiegoś czasu prześladowały same porażki: 
Okradziono jej dom, sytuacja w małżeństwie pogarszała się z dnia na dzień, mąż zaczął podnosić na nią rękę. Zdesperowana kobieta zwróciła się z prośbą o pomoc do człowieka trudniącego się czarną magią. Poradził, aby porwała młodego chłopca i ofiarowała jego krew i ciało bogini, która w zamian, przywróci harmonię w jej życiu. Mężczyzna zgodził się jej pomóc. Porwał wracającego ze szkoły chłopca, wepchnął mu do ust kawałek szmaty, włożył do worka, a po kilkugodzinnych torturach poderżnął gardło, wierząc, że dzięki temu zdobędą łaskę bogini.

„Miałam nadzieję, że zyskam przychylność bogini Kali, która pomoże przywrócić moje życie na właściwy tor” – Mówiła kobieta podczas aresztowania.

Inne przypadki 
W 2006 roku w wiosce Barha w stanie Uttar Pradesh 43-letnia Sumitra Bushan i jej dwaj synowie porwali 3- letniego Aakasha Singha, który był synem sąsiada. Dziecko zostało żywcem rozczłonkowane. Głowę odcięto na samym końcu. Po aresztowaniu Samitra wyznała, że śniła jej się wściekła Bogini Kali, a kiedy opowiedziała o swoim śnie miejskiemu czarodziejowi, ten polecił by poświęciła życie małego chłopcy, dla ochrony swojego.

3 lata wcześniej małżeństwo Madan i Murti Simaru, bezskutecznie starali się o dziecko. W końcu trafili do czarodzieja- znachora, któremu opowiedzieli o swym wstydliwym problemie. Ten polecił by poświęcili jednego chłopca na poczet narodzin nowego. Tak też zrobili…Porwali sześcioletniego syna sąsiada i zabrali go nad rzekę, gdzie ku czci bogini spuścili z niego krew, po czym porzucili w głębokim dole.

[Obrazek: f85ef142.jpg]

Jeden z gorszych przypadków obejmował morderstwo 14- letniej dziewczynki, którą dla zdobycia bogactwa, poświęcili jej rodzice. By rozwiązać swój kryzys finansowy, przekazali córkę w ręce czarodzieja, który wpierw ją zgwałcił, a następnie poderżnął gardło i spuścił z niej krew.

 Autor, Dorota Ortakci.
źródło; Archiwum Zbrodni