Forumezo.pl - Forum ezoteryczne i magiczne
Madeline Montalban i jej magiczne dziedzictwo. - Wersja do druku

+- Forumezo.pl - Forum ezoteryczne i magiczne (https://www.forumezo.pl)
+-- Dział: MEDIA BIOGRAFIE WYWIADY WRÓŻKI JASNOWIDZE CZAROWNICE (https://www.forumezo.pl/forumdisplay.php?fid=91)
+--- Dział: Biografie sławnych ludzi (https://www.forumezo.pl/forumdisplay.php?fid=92)
+--- Wątek: Madeline Montalban i jej magiczne dziedzictwo. (/showthread.php?tid=14004)



Madeline Montalban i jej magiczne dziedzictwo. - Pipii - 28.05.2020

Cytat:Być może trochę ironicznie, Madeline myślała, że Crowley, podobnie jak wielu znanych okultystów, stał się ofiarą okoliczności, ponieważ zaczął wierzyć w kłamstwa, które ludzie o nim mówili, i pomógł w rozwijaniu własnej legendy. Jako magiczka wierzyła, że jego wielkim błędem, oprócz zażywania zbyt wielu narkotyków aż został ćpunem, było odrzucenie astrologii. Ta obserwacja zawsze mnie zastanawiała, ponieważ kiedyś napisał książkę na ten temat i wydaje się, że używał jej do ustalania czasu swoich magicznych operacji. Ogólnie rzecz biorąc, Madeline odrzuciła metody Crowleya jako „przedramatyzowaną bzdurną stylizację zaprojektowaną, by zaimponować tym o słabej woli”. Jednak przyznała mu, że nauczył ją wszystkiego o Tarocie i Kabale – więc nie był taki zły

[Obrazek: madeline-montalban-768x712.jpg]


Madeline Montalban i jej magiczne dziedzictwo. Szalenie interesujący artykuł;


http://www.czarownictwo.pl/wicca/magus-z-st-giles/


RE: Madeline Montalban i jej magiczne dziedzictwo. - Izka - 28.05.2020

Ciekawa  osobowość. Dziękuję  przeczytam  na pewno.


RE: Madeline Montalban i jej magiczne dziedzictwo. - Hera - 29.05.2020

Cytat:Madeline Montalban (ur. Madeline Sylvia Royals ; 8 stycznia 1910 r. - 11 stycznia 1982 r.) Była angielskim astrologiem i ceremonialnym magiem . Współzałożycielka ezoterycznej organizacji znanej jako Order of the Morning Star (OMS), za pośrednictwem której propagowała własną formę lucyferianizmu
 także miejcie to na uwadze  Rolleyes

https://en.wikipedia.org/wiki/Madeline_Montalban

Była 2 z 11, czyi 11 Exclamation Idea
Cytat:08.01.1910, Osoba pierwsza

DZ: 2/11/20

4PZ:                    3/12                  :4PZ
3PZ:                1/10/19/28                :3PZ
1PZ:          9                  1/10/19      :2PZ
CF:      1            8            2/11    :CZ
1WW:          7                    3|6        :2WW
WG:                    1|4                  :WG
WD:                    1|10                  :WD

Daty punktów zwrotnych
1PZ: 1910 - 1942 - 1944 - 1947
2PZ: 1947 - 1951 - 1953 - 1956
3PZ: 1956 - 1960 - 1962 - 1965
4PZ: 1965 - 1969 - 1971 - 1974

Daty cykli
CF: 08.01.1910 - 01.01.1936
CP: 08.05.1938 - 01.01.1963
CZ: 08.09.1966 -    ...

Rok osobisty: 4/13
Rok numerologiczny: 6/15/24
Granica roku numerologicznego: 17.09.2020

Lata pustki: 1920-21, 1932-33, 1944-45, 1956-57,
            1968-69, 1980-81, 1992-93, 2004-05
Miesiące pustki: Sierpień - Wrzesień
Godziny pustki: 15:00 - 19:00



RE: Madeline Montalban i jej magiczne dziedzictwo. - Hera - 30.05.2020

Londyńska okultystka Madeline Montalban (1910–1982) słynęła z miesięcznych artykułów na temat tarota i astrologii w magazynie Prediction. Jednak w świecie okultystycznym jest znana jako „Gwiazda Porannej Gwiazdy”, niezwykła grupa, której magiczne podstawy leżą w oryginalnych magicznych tekstach, które Montalban zsynchronizowała w sprawny system. Członkowie spotykali się w jej londyńskim mieszkaniu w St Giles.


RE: Madeline Montalban i jej magiczne dziedzictwo. - Hera - 28.10.2020

Cytat:Chociaż Madeline wydaje się, że w tym okresie życia radośnie przyjęła publiczny wizerunek czarownicy, kiedy ją poznałam, nienawidziła wiccan i powiedziała, że uważa Gardnera za „oszusta i zboczeńca”. Opowiedziała mi o tak zwanym magicznym rytuale, w którym brała udział, gdy w niebo odziany Gardner był związany i łaskotano mu genitalia miotełką do kurzu. Pomimo ostrych protestów ze strony jego współczesnych amerykańskich uczniów, że to wszystko kłamstwa, upodobania Gardnera do rytualnych scenariuszy S&M zostały niezależnie potwierdzone przez innych, którzy go znali. Co kogo kręci.



Cytat:W przeciwieństwie do fantastycznych twierdzeń wielu okultystów z jej pokolenia, którzy wymyślili „wniebowstąpionych mistrzów” lub twierdzili, że byli nau tybetańskich lamów, Madeline była dość otwarta na temat źródła swojej wiedzy okultystycznej. Powiedziała, że większość z niej została zdobyta przez „lata zakurzonych bibliotekach i muzeach”. Kluczem do jej sukcesu jako magiczki i nauczyciela okultystów było to, w jaki sposób udało jej się zsyntetyzować starożytną wiedzę o gwiazdach z mitologią egipską, średniowieczną magią grimuaryczna, naturalną magią Renesansu i lucyferyczną gnozą. Jej podstawowymi głównymi ź magicznego systemu były Wyrocznie chaldejskie, okultystyczna filozofię Agrippy, The Magus Sir Francisa Barratta, Klucz Salomona, Księga Świętej Magii Abrameli enochiański system doktora Johna Dee. Ekscytujące i mocne rzeczy – zwłaszcza w czasie, gdy byłem aspirującym nastoletnim magiem. Madeline pociągali starożytni Chaldejczycy, ponieważ wierzyła, że ich magiczna religia opierała się na ezoterycznej astrologii i pierwotnej wiedzy o gwiazdach. Czc powiedziała, jako symbole niewidzialnych sił, ale nie popełniając powszechnego błędu wielu wyznawców religii, mylących rzeczywistość z symbolem. Siły te, któ bogami planetarnymi, były takie same jak Archanioły inwokowane przez członków podczas ich magicznych działań. Aniołowie byli androgyniczni i mogli pojawić s męskiej lub żeńskiej. Odpowiadali także bogom i boginiom mitologii sumeryjskiej, egipskiej, celtyckiej i nordyckiej i co ciekawe Madeline zawsze określała siebie ja i mówiła, że wyznawaną przez nią religią jest pogaństwo. Podstawowym założeniem jej magicznego systemu było użycie pewnych symboli jako skrótu, ab koncentrację energii mentalnej skoncentrowanej na wymaganym celu. Wisienką na torcie było porozumiewanie się z aniołami lub bogami, aby poprosić o ich dodatko aby uzyskać efekt końcowy. Materialne okoliczności mogą być następnie manipulowane, aby wytworzyć pożądany rezultat na fizycznym planie. Do tak zwanej „magii niskiej” można użyć żywiołaków i ziemskich duchów. W wywiadzie dla Man, Myth and Magic Madeline opisała, jak pracowała z demonami lu które trzymała w butelkach. Wyjaśniła to po prostu w kategoriach dżina uwięzionego w słynnej lampie Aladyna. Użyto zwykłej butelki z etykietą zawierającą p reprezentujące ducha, który ma zostać przywołany. Ceremonia została wykonana, duch został przywołany, a następnie uwięziony. Butelka z duchem została zak zapieczętowana woskiem gotowa do użycia w przyszłości przez klientów, którzy sowicie za nią zapłacili. Co ciekawe, bardzo podobne praktyki można znaleźć w tr czarownictwie.



Cytat:Madeline wierzyła, że wiele bzdur (faktycznie używała innego, silniejszego słowa) mówiono o inicjacjach do tej czy innej magicznej loży lub na wysoki stopień. N miała mało czasu na to, co uważała za teatralność Hermetycznego Zakonu Złotego Brzasku i podobnych magicznych lóż. W rzeczywistości większość jej prakty magicznej i okultystycznej była podobna do tradycyjnych praktyk dawnych wioskowych czarowników. Używała minimum magicznych rekwizytów – świeca, jakie odpowiednia karta tarota lub dwie, jakieś magiczne sigile i inkantacja napisana na dziewiczym pergaminie w jednym z magicznych alfabetów i kilka monet. W najważniejsze inicjacje nie miały miejsca za drzwiami świątyń stworzonych przez ludzi. Dla niej życie było Wielka Inicjacja i wcieliliśmy się na Ziemi, ponieważ to dusz. Dla tych, którzy wybrali okultystyczną ścieżkę w tym życiu, była to ciężka szkoła i nie mówimy tutaj o Hogwarcie!



Cytat:Retrospektywnie, niektórzy ludzie krytykowali lekcje Madeline za to, ze były proste i nieskomplikowane. Należy pamiętać, że jej kursy były produktem ich cza napisane prostym językiem, ponieważ uczyła zwykłych ludzi, a nie naukowców czy intelektualistów. Niektóre z pomysłów, które przedstawiała, były wystarczająco za dla zwykłych ludzi by mogli je zaakceptować, nie owijając ich w przekombinowana prozę i zwiewne koncepcje. Jej motto brzmiało „Nie komplikuj” i, jak wszyscy p doświadczeni praktykujący Królewska Sztukę, uczyła, że jeśli nie masz pod ręką ozdobnej różdżki, używasz palca. W końcu magiczne narzędzia są tylko przedłużen Woli.



Cytat:Mówiąc o modus operandi magii, Madeline powiedziała, że uniwersalne prawa kontrolują wszystko w kosmosie, pomimo że naukowcy odnoszą wrażenie, że w chaotyczne i losowe. Zadaniem studenta Misteriów było zbadanie tych kosmicznych praw i zrozumienie ich zastosowania na płaszczyźnie fizycznej. Pierwsze stu podsumowano w maksymie starożytnych szkół misteryjnych, w której stwierdzono: „Człowieku poznaj siebie, a poznasz wszechświat i bogów”. W praktyce zostało wyrażone poprzez hermetyczne motto „Jako na górze, tak i na dole” i okultystyczny system korespondencji łączący makrokosmos (wszechświat) z mikrokosmosem (l Uczyła, że te korespondencje powinny być pierwszą rzeczą, której początkujący mają się nauczyć i opanować.



Cytat:We współczesnym znaczeniu tego słowa, Madeline nie można opisać jako feministki i z pewnością nie była poprawna politycznie, ponieważ nie wymyślono wtedy j terminu. Jednak stoi w utalentowanym składzie potężnych okultystek XX wieku, do których należą Moina McGregor Mathers, Dion Fortune, Christine Hartley, Ann Alice Bailey. W magicznym systemie Madeline kobiety odegrały ważną rolę zarówno jako jasnowidzki, jak i magiczki. Co najważniejsze, działały w szamański pośredniczki między ludzkością a siłami anielskimi. W metaforyczny sposób jest to opisane w micie o ogrodzie Edenu i wężu, który nauczył pierwszą kobietę zakaza Wąż był oczywiście formą przyjętą przez lorda Lumiela, archanioła Ziemi, a jego zadaniem jest kształcenie ludzi w sprawach okultystycznych. W ten sposób ostateczn kosmiczne odkupienie, jako że zawiodły jego poprzednie interwencje w naszych sprawach, aby przyspieszyć ewolucję człowieka.



Cytat:Podobnie jak rosyjski mistyk Gurdjieff Madeline wierzyła, że większość ludzkości śpi – „sen śmierci” grubego materializmu. Aby użyć terminu wymyślonego przez fr filozofa Guy Deborda, są to materialiści „urodzeni w glinie”, którzy chętnie akceptują „społeczeństwo spektaklu”. Są zadowoleni z przetrwania na na pozbawionej diecie „chleba i cyrku”, zapewnianej przez tymczasowa władzę, aby utrzymać ich szczęśliwymi i uległymi. Dzisiejsze kontrolowane społecznie wydarzenia, taki Jubileusz Królowej, Wielki Brat i obsesja publiczności na punkcie słabych celebrytów emanujących fałszywym blaskiem idealnie do tego pasują. Boską misją Pan jego ziemskich wyznawców jest próba przebudzenia ludzi z ich śmiertelnego snu, aby mogli rozpoznać wewnętrzne światło. Kiedy to się stanie, Lumiel zostanie o Mroczny Anioł ponownie zajmie należne mu miejsce w kosmicznym porządku jako Pan Światła, pierworodny wszechświata.
Cytat: Madeline wierzyła, że kobiece wibracje mogą łatwiej przyciągnąć siły anielskie, jak w wspomnianym wcześniej micie o rajskim ogrodzie Edenu, w którym Lumiel u zignorował Adama. Kobiety mogą również łatwiej tworzyć lśniące pole energetycznej mocy, przez które, jak wierzyła, magiczna moc działa w świecie fizycznym. O kategoriach kabalistycznych jako Szechina lub Oblubienica Boga, żeński aspekt Boskości. Identyfikowała ją także ze starożytnymi boginiami księżyca, takimi jak Di Lilith i Hecate. Pani Lilith, oczywiście, jest małżonką Pana Lumiela i została odrzucona przez Adama, kiedy próbowała nauczyć glinianego mężczyznę z jego niewinnością, czym naprawdę jest życie, wszechświat i cała reszta. W neognostyckiej kosmologii Madeline archaniołowie byli emanacją od Boga Ojca-Matki stworz działać jako planetarni regenci naszego Układu Słonecznego. Jako demiurg, Lumiel jest panem tego świata i to przez niego śmiertelnicy mogą skontaktować się z Abso
Cytat:
Cytat:Pomimo nacisku na rolę kobiety w wewnętrznych wymiarach i w wymiarze kosmicznym, Madeline zaakceptowała także ważną rolę, jaką odgrywają mężczyźn Magicznej. Widziała to jako średniowieczny obraz wyrażony w mitach arturiańskich, romantycznych legendach i baśniach w postaci rycerza oddanego swojej dwors który spędza noc przed bitwą lub poszukiwaniami na modlitewnym czuwaniu. Faktycznie Madeline była zafascynowana arturiańskimi legendami i zabrała mnie pod pierwszej wizyty około 1968 roku do Tintagel i Boscastle w Kornwalii.
Cytat:Dla Madeline mityczne poszukiwanie Graala symbolizowało wewnętrzne poszukiwania wojownika lub maga jego animy, czyli kobiecej części psychiki, przez osiągnąć duchowe oświecenie. Anima dostarcza również obraz idealnej kobiety lub femme fatale jego fantazjom, które na poziomie duchowym mogą manifestować życiu jako bogini Losu lub ludzki przedstawiciel. Gdyby kobieca strona była doskonale zrównoważona z jego męską stroną, mógłby otrzymać bezpośrednio wiedzę wewnętrznych planów, których potrzebował, aby poznać samego siebie. Powinniśmy pamiętać, że to Pani Jeziora, pochodząca od elfów, i strażniczka Excalibura z Inn podarowała królowi Arturowi magiczny miecz. Był on mu tylko wypożyczony i musiał zostać zwrócony do jej magicznego królestwa po śmierci Artura. Posiadał go pozwoleniem jako tymczasowy Pendragon Albionu, a także musiał poślubić Suwerenność, czyli boginię ziemi, aby rządzić swoim królestwem w jej imieniu. W st mitach walijskich Arthur zstąpił do Annwn, aby zdobyć kocioł Graala strzeżony przez dziewiątkę dziewic i tym samym przeszedł „podziemną inicjację” Mrocznej Bog

Graal lub Kocioł to kobiecy symbol. Każdy człowiek ma w sobie cechy wrażliwości i delikatności. Jednak każda kobieta ma swój animus, męski aspekt swojej psy reprezentuje jej idealnego męskiego kochanka i Rogatego Boga. Na zewnątrz symbolizuje go Excalibur, magiczny miecz działania, siły i odwagi. Madeline naucza dzięki zrównoważeniu tych męskich i żeńskich energii w sobie, w procesie alchemicznym znanym jako „święte małżeństwo przeciwieństw”, mag (dowolnej płci) mo duchową transformację, która jest ostatecznym celem Wielkiego Dzieła Królewskiej Sztuki Magicznej.
Cytat:Na bardziej przyziemnym poziomie, na początku lat 70. Madeline miała ponoć planować zakup zamku w Walii (baśniowy Castell Coch niedaleko Cardiff byłby idea fantastycznym magicznym ośrodkiem!). Co bardziej realistyczne, planowała wydawać magazyn okultystyczny na błyszczącym papierze. Jak można przewidzie nazywać The Magus. Chciała, bym to ja redagował tę nową publikację, i odbyliśmy kilka nocnych rozmów telefonicznych w celu omówienia sprawy. Madeline prowa tryb życia i często pisała swój wkład do Prediction w ostatniej chwili, aby zdążyć na termin wydawcy, późno w nocy, a potem długo spała w ciągu dnia. Niestety, podo wielki plan na magiczny butik w Harrodsie sprzedający drogie świece, kadzidła i talizmany bogatemu ludowi, pomysł na magazyn się nie powiódł, a zamek był po pro fantazją w walijskiej mgle, pośród wielu innych z tego czasu.
Cytat:W ostatnich latach swojego życia, ku zaskoczeniu (i konsternacji) niektórych z jej przyjaciół, Madeline mocno zaangażowała się w Towarzystwo Ryszarda I organizacja zajmująca się badaniami historycznymi, poświęcona ostatniemu królowi Plantagentowi, który stracił koronę na rzecz Henryka Tudora na polu bitwy w B dziwo, Madeline mocno wierzyła w teorię Murraynitów, że król Ryszard był duchowym przywódcą pogańskiej „starej religii” w XV-wiecznej Anglii. Wierzyła też przeszłe życie ze średniowiecznym królem i że nadal utrzymywał z nią psychiczny kontakt z Drugiej Strony. Ta wiara objawiła się w niedokończonej powieści h stworzonej przez automatyczne pisanie i miała nazywać się albo Biały Dziki, albo Król Czapli (biały dzik był osobistym heraldycznym zwierzęciem Richarda, a K jednym z wcieleń boga czarownic w Tradycyjnym Rzemiośle). Jej nowo odkryte zainteresowanie doprowadziło również do kilku wielkich imprez w jej londyńskim m gdzie biesiadnicy w średniowiecznym stroju wcale nie wyglądali jakby byli nie na miejscu!
Cytat:Madeline odeszła do duchowego świata w 1982 roku po długiej walce z rakiem. Stanowi temu prawdopodobnie nie pomogło jej uzależnienie od papierosów Woodbin hiszpańskiego wina, ale jak powiedziałem, była ona przyziemną osobą z ludzkimi wadami, jak my wszyscy. W każdym razie, jak kiedyś powiedziała dziennikarce: znieść tych tak zwanych magów, którzy traktują to wszystko jako ćwiczenie intelektualne – nie palą, nie piją, są ścisłymi wegetarianami. . . To jest nonsens. Mag ułatwić życie. O to w tym wszystkim chodzi! ”
Cytat:Stojąc przed jej trumną, owiniętą królewską purpurą z wieńcem w kształcie egipskiego znaku ankh, w kaplicy krematoryjnej trudno było uwierzyć, że ta niezwykła odeszła z mojego życia. Madeline oczywiście mocno wierzyła w doktrynę reinkarnacji. Wiara w nią to jedyny rozsądny sposób, by spojrzeć na śmierć i życie pozagro później w jej mieszkaniu jej uczniowie wznieśli srebrne kielichy wypełnione jej ulubionym szampanem z toastem: „Do następnego spotkania”.



Artykuł z magazynu The Cauldron (numer 106, listopad 2002) Tłumaczenie: Velkan


RE: Madeline Montalban i jej magiczne dziedzictwo. - Hera - 28.10.2020

Cytat:Jak to często bywa w świecie okultystycznym, OMS nie przetrwał fizycznie przejścia do ducha swojej założycielki. Jednak, jak wiemy, nic tak naprawdę nie przesta jak powiedziała Dion Fortune, jeśli praca jest dobra, wzrośnie ponownie w innej formie, i tak się stało. Zakon Gwiazdy Zarannej nadal działa na wewnętrznych płaszc ten sposób z jego „świątynia nie stworzona ludzkimi rękami” mogą się kontaktować w sferach astralnych osoby o otwartym umyśle i otwartym sercu, które szcze tajemnic Starszych Bogów i kontakt z Panem Lumielem i jego „upadłymi aniołami”. Jest to dziedzictwo Madeline do współczesnego okultyzmu i takie, o którym będziemy pamiętać na długo po tym, jak ostatni z jej ziemskich uczniów przejdzie do Krainy Letnich Gwiazd.

Czytelnikom zainteresowanym naukami Madeline Montalban polecam przeczytać The Pillars of Tubal Cain i The Book of Fallen Angels Michaela Howarda, opubliko Capall Bann oraz Madeline Montalban, Magus of St. Giles Julii Phillips, opublikowane przez Neptune Press. Dwa ostatnie tytuły zostały wydane po napisaniu tego 2002 roku.