14.01.2015, 18:40
OCZYSZCZENIE cz.1
Neurotransgresja dokonuje się poprzez użycie technik związanych z żywiołami. Podjęty wcześniej post, oczyszczanie wodą, ogniem i ziemią ma za zadanie uwolnienie od obciążeń, zahamowań i poczucia niemożności, w celu podjęcia działań w kierunku oczekiwanych zmian w swoim życiu, swoistego odrodzenia się, rozpoczęcia życia na nowo.
Rytuały stanowią impuls dla ciała, emocji, umysłu i duszy- do rozpoczęcia procesu przemiany. Wszystkie gatunki żyjących istot od bakterii po ssaki dążą do osiągnięcia równowagi. Rytuały, których podstawą jest więź z naturą i jej najpotężniejszymi żywiołami umożliwiają nam pobudzenie pierwotnej siły natury w nas. Umożliwiają oczyszczenie z tych obciążeń i uwolnienie siły intencji, woli do dokonywanie korzystnych zmian w swoim życiu.
Współczesna nauka badająca cechy struktury wody określiła, ze struktura wody w organizmie człowieka jest identyczna jak struktura wody w miejscu gdzie się urodził. Dlatego też nasze wewnętrzne połączenie z miejscem narodzin trwa przez całe życie. Duchowe powtórne narodziny po procesie oczyszczania żywiołami natury: wodą, ogniem i rytuale zakopywania w ziemi – mają w świetle tych badań wyjątkowe symboliczne znaczenie. Kilkudniowy warsztat Czarodzielnicy pozwala na oczyszczenie wielopłaszczyznowe- tym razem napiszemy o rytuałach wody.
RYTUAŁ WODY.
Przeciwwskazania do udziału w rytuale oczyszczania wodą: brak przeciwwskazań.
Działanie terapeutyczne rytuału oczyszczania wodą:
· doświadczenie obmycia,wypłukania, odświeżenia i orzeźwienia;
· doświadczenie wewnętrznego skupienia i koncentracji na celu
· uczucie pozbycia się ciężaru
· element pracy transformacyjnej związanej z przemianą życia.
WSTĘP DO RYTUAŁU WODY.
1. Odpowiednie miejsce.
Najbardziej odpowiednie miejsce to naturalne otoczenie z dostępem do czystej wody, wodospadu lub rzeki, jeziora itp. Jeśli jednak rytuał wykonywany jest w pomieszczeniu – zadbaj o żywe elementy natury, takie jak kwiaty, gałązki drzew, szyszki, kasztany, kamyki, owoce,...
2. Wybór czasu.
Rytuał wody jest rytuałem oczyszczenia i uwolnienia w celu uzyskania czystości intencji i poczucia niewinności. Najdogodniejszym czasem na przeprowadzenie go jest czas przesileń w przyrodzie: przesilenie letnie, zimowe, pełnia czy nów Księżyca. Pora dnia ma również ogromne znaczenie. Najlepiej tuż przed wschodem lub zachodem Słońca, bądź jako pierwszy element cyklu rytuałów. W przypadku intencji wprowadzenia znaczących zmian w życiu wyjątkowym dniem do wykonania rytuałów oczyszczających jest najdłuższy dzień w roku, związany z wędrówką Słońca po niebie - dominacją światła nad ciemnością. Jako taki może być wykorzystany do rozproszenia ciemności w życiu.
3. Przygotowanie uczestników rytuału.
Celem przygotowania jest zadbanie o świadomość uczestników w postaci omówienia rytuału i jego głównego celu.
4. Właściwa część rytuału.
Rytuał rozpoczynamy błogosławieństwem oczyszczających sił wody. Zdejmujemy buty (nawet gdy wykonujemy rytuał w pomieszczeniu), by pozostać w symbolicznym kontakcie z Ziemią i ustawiamy się w kręgu. Wspomnienie żywiołu wody, która gasi pragnienie, kojarzy się ze zmianami i oczyszczeniem. Podczas rytuału symboliczne obmyjemy się z tego co mąci spokój duszy, co mogłoby powstrzymywać w pełnym, niewinnym uczestnictwie w zdarzeniach życiowych czy, w przypadku kursu - następnych rytuałach.
WŁAŚCIWA CZĘŚĆ RYTUAŁU WODY.
I WERSJA: KRĄG WODY –
wszyscy stają w kręgu. Kolejno każdy z uczestników dzieli się tym, dlaczego bierze udział w rytuale i wyjawia otwarcie swoją intencję. Prowadzący/a wyznacza dwie kobiety do przyniesienia wody zaczerpniętej ze źródła/rzeki/jeziora-strażniczki wody (element żeński). Kobiety podchodzą do pierwszej osoby, jedna trzyma miskę z wodą, a druga ręcznik. Strażniczka z wodą mówi: Oto święta woda, zmywa grzechy, winy i choroby. Pierwsza osoba mówi do strażniczek: „Biorę Ciebie na świadka mojego oczyszczenia, bym z czystymi intencjami i czystym sercem przystąpił do rytuału. Odpowiedź: „Jestem Twoim świadkiem”. Osoba oczyszczająca się zanurza dłonie w wodzie, obmywa je i twarz, wyciera w ręcznik trzymany przez drugą strażniczkę. Następnie osoba ta przejmuje od pierwszej strażniczki naczynie z wodą i staje się świadkiem oczyszczenia kolejnej osoby. Osoby w kręgu kolejno siebie biorą na świadka swojego oczyszczenia i uwolnienia przygotowującego do wejścia w następujące wydarzenia z czystymi intencjami.
II WERSJA:
Wszyscy siedzą w kręgu, a przy prowadzącym rytuał zrobione jest jedno wolne miejsce. Kolejno osoby z kręguzajmują to miejsce i dokonują oczyszczenia biorąc na świadka prowadzącego. Osoba podaje swoje imię i mówi o swojej intencji oczyszczenia. Obmywa dłonie i twarzw wodzie stojącej naprzeciw w misce i wyciera je w podany przez prowadzącego ręcznik.
UWAGI.
Schemat takiego oczyszczenia wodą jest następujący:
1. proszę duchy o oczyszczenie i jeśli się zgodzą to
2. oczyszczam się mocą żywiołu
3. dziękuję lub składam ofiarę.
Rytualne obmywanie można zastosować albo w warunkach domowych, czyli pod prysznicem, albo za pomocą naturalnych środków, czyli deszczu, wodospadu, lub wody z rzeki, jeziora itp (nabierając wodę w naczynie). Podobnie jak przy rytualnej kąpieli skupiamy się na oczyszczającej mocy duchów wody. Różnica polega na tym, że gdy biorąc kąpiel niejako pozwalamy wodzie wymyć z siebie nieczystości, rozpuścić, przy obmywaniu nie sięgamy tak głęboko, skupiając się raczej na zmyciu z siebie„brudów” i „naładowaniu” energią wody.
KĄPIEL RYTUALNA.
Kąpiel rytualna stosowana jest głównie jako przygotowanie do rytuału oczyszczającego, ale też może być rytuałem samym w sobie, np. po rytuale, który wymaga oczyszczenia, lub w celu oczyszczenia siebie z energii, które są niepożądane. W warunkach domowych można zastosować kąpiel w wannie. Jeśli mamy możliwość zastosować kąpiel w naturalnym zbiorniku lub w rzece, wówczas poniższe uwagi również można zastosować, poza oczywiście zasoleniem. Z narzędzi pomocne będą: - świeca (lub świece), - kadzidło lub olejek aromatyczny do podgrzewacza, - sól kąpielowa lub kamienna.
Przebieg rytuału.
Jak łatwo się domyśleć, w warunkach domowych najczęstszym miejscem rytuału będzie łazienka. Podczas przygotowań najlepiej nie rozmawiać z nikim i skupić się na intencji oczyszczenia. Poproś nawet domowników, aby w tym czasie ci nie przeszkadzali. Jeśli nie rozumieją i nie chcą zrozumieć roli rytuału, powiedz im, że chcesz odpocząć i poleżeć we wannie.
Nalewając wodę do wanny rozpuść mała ilość soli.
Zapalając świecę najlepiej poświęcić błogosławieństwem ogień. Od poświęconego ognia zapal kadzidło. Rozbierz się, uklęknij, dotknij powierzchni wody tak, jakbyś zapoznawał się z nią, zaprzyjaźniał.
Poproś ducha wody o oczyszczenie, o to, by jego moc obmyła cię ze wszystkiego, co cię osłabia, zanieczyszcza. Mogą to być myśli, emocje, uczucia, stan psychiczny, zmęczenie.
Duch wody ma w sobie wielką moc. To woda obmywa ziemię, woda gasi pożar. Nawet zanieczyszczenie wody nie pozbawi jej mocy.
O tę moc poproś ducha wody, zanim wejdziesz do wanny.
Wejdź do wanny powoli, jakbyś wchodził do czystej sadzawki. Możesz sobie nawet wyobrazić, że jesteś w jakimś leśnym ustroniu, w którym jest małe jeziorko albo oczko wodne, krystalicznie czyste.
Leż we wodzie jak długo uznasz za stosowne.
Na koniec możesz wziąć chłodny prysznic. Spuszczając wodę wyobraź sobie, że oto spływa całe twoje zmęczenie, negatywne dawne emocje, dawna choroba, etc.
Podziękuj duchom wody za pomoc. Przy okazji możesz im złożyć drobną ofiarę, np wrzucając monetę do studni, rzeki lub jeziora.
Gdy Ojciec posyła Wodę do Matki, pada deszcz.
Gdy Ojciec dotyka Matkę Ogniem –promienie Słońca dotykają ziemię
. Gdy Matka daje swoją Wodę Ojcu – unosi się mgła.
Gdy Matka wybucha gniewem plując Ogniem – wybucha wulkan.
Ojciec karmi, i Matka karmi.
Tylko równowaga między Matką a Ojcem daje życie.
Miejsce, które nie należy ani do Matki, ani do Ojca, jest wejściem. Jest Bramą.
.neurolingwistyka - Grzegorz Halkiew
Neurotransgresja dokonuje się poprzez użycie technik związanych z żywiołami. Podjęty wcześniej post, oczyszczanie wodą, ogniem i ziemią ma za zadanie uwolnienie od obciążeń, zahamowań i poczucia niemożności, w celu podjęcia działań w kierunku oczekiwanych zmian w swoim życiu, swoistego odrodzenia się, rozpoczęcia życia na nowo.
Rytuały stanowią impuls dla ciała, emocji, umysłu i duszy- do rozpoczęcia procesu przemiany. Wszystkie gatunki żyjących istot od bakterii po ssaki dążą do osiągnięcia równowagi. Rytuały, których podstawą jest więź z naturą i jej najpotężniejszymi żywiołami umożliwiają nam pobudzenie pierwotnej siły natury w nas. Umożliwiają oczyszczenie z tych obciążeń i uwolnienie siły intencji, woli do dokonywanie korzystnych zmian w swoim życiu.
Współczesna nauka badająca cechy struktury wody określiła, ze struktura wody w organizmie człowieka jest identyczna jak struktura wody w miejscu gdzie się urodził. Dlatego też nasze wewnętrzne połączenie z miejscem narodzin trwa przez całe życie. Duchowe powtórne narodziny po procesie oczyszczania żywiołami natury: wodą, ogniem i rytuale zakopywania w ziemi – mają w świetle tych badań wyjątkowe symboliczne znaczenie. Kilkudniowy warsztat Czarodzielnicy pozwala na oczyszczenie wielopłaszczyznowe- tym razem napiszemy o rytuałach wody.
RYTUAŁ WODY.
Przeciwwskazania do udziału w rytuale oczyszczania wodą: brak przeciwwskazań.
Działanie terapeutyczne rytuału oczyszczania wodą:
· doświadczenie obmycia,wypłukania, odświeżenia i orzeźwienia;
· doświadczenie wewnętrznego skupienia i koncentracji na celu
· uczucie pozbycia się ciężaru
· element pracy transformacyjnej związanej z przemianą życia.
WSTĘP DO RYTUAŁU WODY.
1. Odpowiednie miejsce.
Najbardziej odpowiednie miejsce to naturalne otoczenie z dostępem do czystej wody, wodospadu lub rzeki, jeziora itp. Jeśli jednak rytuał wykonywany jest w pomieszczeniu – zadbaj o żywe elementy natury, takie jak kwiaty, gałązki drzew, szyszki, kasztany, kamyki, owoce,...
2. Wybór czasu.
Rytuał wody jest rytuałem oczyszczenia i uwolnienia w celu uzyskania czystości intencji i poczucia niewinności. Najdogodniejszym czasem na przeprowadzenie go jest czas przesileń w przyrodzie: przesilenie letnie, zimowe, pełnia czy nów Księżyca. Pora dnia ma również ogromne znaczenie. Najlepiej tuż przed wschodem lub zachodem Słońca, bądź jako pierwszy element cyklu rytuałów. W przypadku intencji wprowadzenia znaczących zmian w życiu wyjątkowym dniem do wykonania rytuałów oczyszczających jest najdłuższy dzień w roku, związany z wędrówką Słońca po niebie - dominacją światła nad ciemnością. Jako taki może być wykorzystany do rozproszenia ciemności w życiu.
3. Przygotowanie uczestników rytuału.
Celem przygotowania jest zadbanie o świadomość uczestników w postaci omówienia rytuału i jego głównego celu.
4. Właściwa część rytuału.
Rytuał rozpoczynamy błogosławieństwem oczyszczających sił wody. Zdejmujemy buty (nawet gdy wykonujemy rytuał w pomieszczeniu), by pozostać w symbolicznym kontakcie z Ziemią i ustawiamy się w kręgu. Wspomnienie żywiołu wody, która gasi pragnienie, kojarzy się ze zmianami i oczyszczeniem. Podczas rytuału symboliczne obmyjemy się z tego co mąci spokój duszy, co mogłoby powstrzymywać w pełnym, niewinnym uczestnictwie w zdarzeniach życiowych czy, w przypadku kursu - następnych rytuałach.
WŁAŚCIWA CZĘŚĆ RYTUAŁU WODY.
I WERSJA: KRĄG WODY –
wszyscy stają w kręgu. Kolejno każdy z uczestników dzieli się tym, dlaczego bierze udział w rytuale i wyjawia otwarcie swoją intencję. Prowadzący/a wyznacza dwie kobiety do przyniesienia wody zaczerpniętej ze źródła/rzeki/jeziora-strażniczki wody (element żeński). Kobiety podchodzą do pierwszej osoby, jedna trzyma miskę z wodą, a druga ręcznik. Strażniczka z wodą mówi: Oto święta woda, zmywa grzechy, winy i choroby. Pierwsza osoba mówi do strażniczek: „Biorę Ciebie na świadka mojego oczyszczenia, bym z czystymi intencjami i czystym sercem przystąpił do rytuału. Odpowiedź: „Jestem Twoim świadkiem”. Osoba oczyszczająca się zanurza dłonie w wodzie, obmywa je i twarz, wyciera w ręcznik trzymany przez drugą strażniczkę. Następnie osoba ta przejmuje od pierwszej strażniczki naczynie z wodą i staje się świadkiem oczyszczenia kolejnej osoby. Osoby w kręgu kolejno siebie biorą na świadka swojego oczyszczenia i uwolnienia przygotowującego do wejścia w następujące wydarzenia z czystymi intencjami.
II WERSJA:
Wszyscy siedzą w kręgu, a przy prowadzącym rytuał zrobione jest jedno wolne miejsce. Kolejno osoby z kręguzajmują to miejsce i dokonują oczyszczenia biorąc na świadka prowadzącego. Osoba podaje swoje imię i mówi o swojej intencji oczyszczenia. Obmywa dłonie i twarzw wodzie stojącej naprzeciw w misce i wyciera je w podany przez prowadzącego ręcznik.
UWAGI.
Schemat takiego oczyszczenia wodą jest następujący:
1. proszę duchy o oczyszczenie i jeśli się zgodzą to
2. oczyszczam się mocą żywiołu
3. dziękuję lub składam ofiarę.
Rytualne obmywanie można zastosować albo w warunkach domowych, czyli pod prysznicem, albo za pomocą naturalnych środków, czyli deszczu, wodospadu, lub wody z rzeki, jeziora itp (nabierając wodę w naczynie). Podobnie jak przy rytualnej kąpieli skupiamy się na oczyszczającej mocy duchów wody. Różnica polega na tym, że gdy biorąc kąpiel niejako pozwalamy wodzie wymyć z siebie nieczystości, rozpuścić, przy obmywaniu nie sięgamy tak głęboko, skupiając się raczej na zmyciu z siebie„brudów” i „naładowaniu” energią wody.
KĄPIEL RYTUALNA.
Kąpiel rytualna stosowana jest głównie jako przygotowanie do rytuału oczyszczającego, ale też może być rytuałem samym w sobie, np. po rytuale, który wymaga oczyszczenia, lub w celu oczyszczenia siebie z energii, które są niepożądane. W warunkach domowych można zastosować kąpiel w wannie. Jeśli mamy możliwość zastosować kąpiel w naturalnym zbiorniku lub w rzece, wówczas poniższe uwagi również można zastosować, poza oczywiście zasoleniem. Z narzędzi pomocne będą: - świeca (lub świece), - kadzidło lub olejek aromatyczny do podgrzewacza, - sól kąpielowa lub kamienna.
Przebieg rytuału.
Jak łatwo się domyśleć, w warunkach domowych najczęstszym miejscem rytuału będzie łazienka. Podczas przygotowań najlepiej nie rozmawiać z nikim i skupić się na intencji oczyszczenia. Poproś nawet domowników, aby w tym czasie ci nie przeszkadzali. Jeśli nie rozumieją i nie chcą zrozumieć roli rytuału, powiedz im, że chcesz odpocząć i poleżeć we wannie.
Nalewając wodę do wanny rozpuść mała ilość soli.
Zapalając świecę najlepiej poświęcić błogosławieństwem ogień. Od poświęconego ognia zapal kadzidło. Rozbierz się, uklęknij, dotknij powierzchni wody tak, jakbyś zapoznawał się z nią, zaprzyjaźniał.
Poproś ducha wody o oczyszczenie, o to, by jego moc obmyła cię ze wszystkiego, co cię osłabia, zanieczyszcza. Mogą to być myśli, emocje, uczucia, stan psychiczny, zmęczenie.
Duch wody ma w sobie wielką moc. To woda obmywa ziemię, woda gasi pożar. Nawet zanieczyszczenie wody nie pozbawi jej mocy.
O tę moc poproś ducha wody, zanim wejdziesz do wanny.
Wejdź do wanny powoli, jakbyś wchodził do czystej sadzawki. Możesz sobie nawet wyobrazić, że jesteś w jakimś leśnym ustroniu, w którym jest małe jeziorko albo oczko wodne, krystalicznie czyste.
Leż we wodzie jak długo uznasz za stosowne.
Na koniec możesz wziąć chłodny prysznic. Spuszczając wodę wyobraź sobie, że oto spływa całe twoje zmęczenie, negatywne dawne emocje, dawna choroba, etc.
Podziękuj duchom wody za pomoc. Przy okazji możesz im złożyć drobną ofiarę, np wrzucając monetę do studni, rzeki lub jeziora.
Gdy Ojciec posyła Wodę do Matki, pada deszcz.
Gdy Ojciec dotyka Matkę Ogniem –promienie Słońca dotykają ziemię
. Gdy Matka daje swoją Wodę Ojcu – unosi się mgła.
Gdy Matka wybucha gniewem plując Ogniem – wybucha wulkan.
Ojciec karmi, i Matka karmi.
Tylko równowaga między Matką a Ojcem daje życie.
Miejsce, które nie należy ani do Matki, ani do Ojca, jest wejściem. Jest Bramą.
.neurolingwistyka - Grzegorz Halkiew
,,Lepiej bez celu iść naprzód niż bez celu stać w miejscu, a z pewnością o niebo lepiej, niż bez celu się cofać”
– Andrzej Sapkowski
CO ZASIEJESZ TO ZBIERZESZ
– Andrzej Sapkowski
CO ZASIEJESZ TO ZBIERZESZ