23.05.2019, 21:00
Tarot Thota, nazwany przez samego autora Księgą Thota, uznany został za jedną z najbardziej mistycznych talii, o najżywszym połączeniu z założeniami myśli kabalistycznej i alchemicznej. Ilustracje namalowała Lady Friedę Harris zgodnie z instrukcjami Aleistera Crowleya. Symbolika kart czerpie z thelemicznej Liber AL vel Legis (Księga Prawa), sztandarowego dzieła crowleyowskiego okultyzmu. Ilustracje nawiązują także do dyscyplin naukowych i filozoficznych oraz różnych systemów ezoterycznych.
Po raz pierwszy Tarota Thota opublikował Ordo Templi Orientis w 1969 roku. W kolejnych latach prototyp kart Crowleya był wciąż dopracowywany i poprawiany, aż uzyskał swoją obecną formę w 1996 roku.
Rozpoczynając pracę z Tarotem Thota należy spodziewać się pewnych odstępstw od przyjętych norm. Autor przearanżował bowiem korespondencję astrologiczną i powiązanie niektórych kart z alfabetem hebrajskim, zmienił nazwy oraz pozycję kilku Wielkich Arkanów oraz kart atutowych. Zaproponowane przez niego rozwiązania mogą więc wywołać niemałe zamieszanie wśród osób przyzwyczajonych do bardziej powszechnej nomenklatury.
Najwyższa Kapłanka w crowleyowskiej talii stała się po prostu Kapłanką, Siła otrzymała miano Żądzy, Koło Fortuny zostało Fortuną, Sprawiedliwość zaś Dostosowaniem. W tarocie Thota kartę Umiarkowania zastępuje Sztuka, Sąd Ostateczny zostaje Eonem, a Świat ustępuje miejsca Wszechświatowi. Zmieniona jest także karta Maga, która w wersji angielskiej zamiast tradycyjnej nazwy The Magican otrzymała nową – The Magus.
Poza zmianą samych nazw Crowley zdecydował też o zamianie miejscami Żądzy (XI) (tradycyjnie Siła – VIII) z Dostosowaniem (VIII) (tradycyjnie Sprawiedliwość – XI). To jednak nie koniec ingerencji w strukturę talii Thota. U Crowleya Paź (lub Giermek) staje się Księżniczką (Princess), miejsce Rycerza zajmuje Książę (Prince), a Króla Rycerz (Knight). Tylko Królowa (Queen) pozostaje na swoim miejscu